We zijn inmiddels
als weer een paar dagen thuis. De tocht zit er op. Ons leven is nu leeg,
doelloos. Wat we gehaald hebben, schijnt een record evenaring te zijn.... in 15
landen op 1 dag een geocache vinden is tot nu toe het maximum.
Doelloos???.....
nou niet echt, als op de terugweg werd er druk in de auto overlegt, of we toch
niet gewoon 16 landen kunnen gaan doen. Maar laten we eerst maar eens deze reis
beschrijven. Dat zijn we verplicht aan ons zelf en aan onze vele volgers,
vooral op Facebook.
Jullie lezers van
deze blog zijn een beetje achtergesteld geweest tijdens de rit. Maar het is ook
niet makkelijk om en Facebook en deze blog en WhatsApp bij te houden en
bovendien meteen te loggen.
Wat mij daar
vooral in tegenviel was het internet. Man wat is dat slecht op sommige plekken,
en wat duurt het lang voordat je weer internet hebt als je de grens gepasseerd
bent.
Ik heb Vodafone,
met gelukkig 2 of 7 GB bundel in Europa (beetje onduidelijk), maar de andere
inzittenden hadden dag bundels, en die gaan er zo doorheen. Ik heb mijn
telefoon maar als wifi hotspot in gesteld en zo mijn internet gedeeld.
Je moet dus ook
niet blind vertrouwen op online navigatie. Beetje lullig als je door falend internet
niet kunt navigeren. Dus volgende keer nog beter de route beschrijven en op
papier zetten.
Nog beter: in je offline
navigatie alvast alle waypoints (bv de geocaches) erin zetten, zodat deze
makkelijk te selecteren zijn. In ieder geval er voor zorgen dat de coördinaten
al in graden, minuten seconden staan, of zelfs in decimale graden. Veel
navigatie systemen kunnen onze geocache coördinaten niet aan.
Ik ga hieronder
als eerste een toeristische beschrijving schrijven van wat we gevonden en
gezien hebben.
De meer
technische gegevens komen in een andere post.
Vrijdag 7 april
Om 19:00
vertrekken we Elles en ik, Frank (Alice in Geoland en geospaap) uit Brielle. We
zijn de vesting nog niet uit of we worden al aangehouden door de politie: Alcohol
controle. Natuurlijk 0.00000000 promille. Meteen nog wat geld gepind. Je moet
wel cash bij je hebben mocht je in het buitenland staande gehouden worden door
oom agent.
Dan halen we Ferry
(Rockstwist) op in Rockanje. Hij wordt uitgezwaaid door vrouw en kinderen.
In Benthuizen
wordt er getankt en Haico (mijn broer, team spaapen) opgehaald.
1.5 uur te vroeg
komen we in Limburg aan. beter 1.5 uur te vroeg, dan 1 minuut te laat.
Dus stoppen we
nog even bij de McDonalds voor een laatste verse koffie en een plasstop.
Ruim op tijd
komen we daarna bij onze eerst cache aan: GC4Y2EC_3x-is-scheepsrecht
Als eerst maar
gekeken of de owner inderdaad de cache weer opnieuw geplaatst had. En
inderdaad, een nieuw doosje lag te wachten op ons.
Na een tijdje
komt daar Deukie (Roland) aan. Leuk. Hij had op Facebook gelezen dat we hier
zouden starten, en kwam ons uitzwaaien.
Niet veel later
komt er nog een auto/busje aangereden...op bezoek bij het crematorium om
23:40??.... nee, het waren de GeoVrienden.nl. In 2011 hadden zij ook deze tocht
gedaan, en natuurlijk kwamen ze daar helemaal voor uit Arnhem hier naartoe, om
ons succes te wensen.
Al met al toch
een event (ik had het officiële event 13 dagen van te voren ingediend, i.p.v.
14 dagen, dus werd niet goedgekeurd).
Zaterdag 8 april 00:00:01
Om 1 seconde over
12 werd het logboek getekend en gingen we ervandoor.
Belgie
In België zie ik ruim
voor de volgende cache, dat de volgende geplande cache niet de cache is die ik
in gedachten had. Ergens een foutje gemaakt. Snel nieuwe coördinaten ingevoerd
door de bijrijder. Deze moet makkelijker te vinden zijn.

Het tempo ligt
tussen de 120 en 140 km/uur, met soms een uitschieter naar 150.
Het is even
schrikken als er opeens vette mistbaken opduiken. Tempo gaat naar beneden tot
60km/uur. Gelukkig waren het echt maar een paar lokale mistbanken.

Sneller weet ik
niet, maar korter wel ja. En inderdaad bij alle 15 benzinestations staan in
totaal 10 auto's. Diesel is wel erg goedkoop: 1.00 euro. In Duitsland betalen
we even later 1.419.
Om 01:08 hebben
we inclusief stoppen, zoeken en loggen bijna 4 minuten nodig voor onze 2e
cache:
Een leuk klein kapelletje
direct naast de weg.
Het plaatje hier links is niet van ons, maar van de listing
Luxemburg
Om 01:38 rijden
we vol gas Luxemburg in.
Er is nog steeds
weinig verkeer op de weg.
Om 01:50 rijden
we de snelweg af, linksaf viaduct onderdoor, "verboden in te rijden"
weggetje ingereden, naast de cache gestopt, gevonden en gelogd en binnen 5
minuten zijn we weer op de snelweg. Dit was cache: https://www.geocaching.com/geocache/GC4QZ7E_de-frasch-as-platt
Frankrijk
Om 2:39 verlaten
we de snelweg en rijden een parkeerplaats op. Daar gaan we voor https://www.geocaching.com/geocache/GC33HZZ_a4-autostop-aire-de-longeville
Een hek scheidt
ons, maar gelukkig staat de deur open. De ene helft loopt naar het verkeerde verkeersbord,
de andere helft volgt de GPS en zo wordt de cache vlot gevonden. Ondergetekende
loopt snel naar de WC's voor een snel plasje. De andere mannen zien een mooie
boom.
Na nog geen 10
minuten zitten we weer op de snelweg.
Volgens mijn
originele conservatieve Google Maps planning zouden we 2 uur te kort komen om
de cache in land 15 (Polen) te vinden. Echter, we lopen bij het wegrijden al 20
minute voor op dat schema.
We moeten nog
door 3 tolpoortjes, maar gelukkig hoeven we met onze APPR Telepeage Tolbadge
achter de ruit niet te stoppen en kunnen we langzaam doorriijden.
Mijn planning was om oost van Strassbourg te rijden en daar de Rijn over te steken richting Offenburg en dan volgas door Duitsland.
Het lie panders:
beide navigatiesystemen gaven aan om op de A4 afrit 45 Saverne te nemen. Braaf
volg ik dat. Vervolgens over 80 km wegenb en door dorpjes en bovendien 20
rotondes, kwamen ver ten zuiden van Strassbourg bij Obernai op de A35 uit. Wel
apart om te zien dat de meeste plaatsnamen erg Duits aandoen.
Gelukkig is het
ook op deze wegen erg rustig. Slapen op de achterbank zat er met het harde
afremmen en de rotondes helaas niet in.
Duitsland
Uiteindelijk (ik
begon me al zorgen te maken, ik dacht dat onze cache noordelijker lag), gaan we
om 04:46 bij Mulhouse de Duitse grens over.
Om 04:49 verlaten
we de snelweg om te tanken, plassen en de cache te zoeken. Na een snelle
tankbeurt (weinig liters) zijn de zoekers nog niet terug. Snel rijdt ik
ernaartoe en dan wordt uiteindelijk door Haico de cache aan de andere kant van
het pad gevonden. 1 minuten na de snelweg verlaten te hebben zitten we er weer
op en is land 5 een feit.
Ofschoon we nu
toch al bijna 22 uur wakker zijn, is er eigenlijk niemand echt vermoeid. Je
krijgt gewoon de kans niet. Achterin worden wel wat hazenslaapjes gedaan, maar
rijder en bijrijder zijn nog goed wakker.
Voor Bazel volgen
we netjes de Navigatie en gaan we de A98 op richting Lörrach.
Zwitserland
Om 05:21 rijden
we met 50kmpu zonder controle de Zwitserse grens over. Ik ben weer in mijn
geboorteland!
Om 06:10 verlaten
we de snelweg om deze cache https://www.geocaching.com/geocache/GC2D9A8_hornchens-tb-und-coin-hotel-a3
te vinden. Maar ondanks dat het vrij simpel lijkt wordt hij niet snel genoeg
gevonden en besluiten we snel door te gaan. Totaal 5 minuten verspilt.
Iets later om
06:18, nog steeds ten zuiden van de Zurichsee, word cache https://www.geocaching.com/geocache/GC70EQF_autos
gevonden. Binnen 5 minuten zitten we weer op de snelweg, een aantal zeer
verbaasd kijkende vrachtwagen chauffeurs achter ons latend. (komt in het donker
een auto aan gescheurd, stopt half op de weg, stormen 4 commando's met
hoofdlampen aan uit de auto en gaan aan paaltjes voelen en verkeersbord
inspecteren. Na een onduidelijke handeling springen ze weer in de auto en
rijden hard weg)
Ondanks de DNF
liggen we inmiddels al (pas) 40 minuten voor op schema. Zouden we de 15 landen
dan toch halen?
Intussen begint
het langzaam ligt te worden en dat levert mooie plaatjes op. Het laat ons nu
ook genieten van de reis, want tot nu toe was alles donker en voornamelijk
snelweg.
Heel mooi, witte
bergtoppen vol in de zon. Bergen, heuvels. Wat is het leven toch goed.
Liechtenstein
Om 06:59 rijden
we de grens met Liechtenstein over.

Behalve een
jogger, die net de hoek om komt uit de brug, terwijl Ferry en Haico de brug in
snelwandelen. Ik stel vast navigatie in en neem een paar foto's, maar moet
alweer gaan helpen zoeken. Dan wordt toch de cache gevonden.
Buiten worden nog
wat foto's genomen en even gerelaxt. Al met al zijn we hier 10 minuten kwijt,
maar we genieten met volle teugen.

Oostenrijk
Om 07:26 rijden
we de grens met Oostenrijk in. Via Feldkirch de A14 op, het Innstal in,
richting Arlberg en Innsbruck.
Vlak voor de
lange Arlberg tunnel wordt bij Klosterlee de volgende cache gevonden. Onze
navigatie is wat eigenwijs, en i.p.v. de gewone afrit, gaan we er wat eerder af
en worden we een oud, smal hoeten 'bruggetje' overgestuurd. Uiteindelijk komen
we toch bij het benzinestation en parkeerplaats aan.
Daar wordt
getankt terwijl de rest de cache https://www.geocaching.com/geocache/GC1YRRH_s16-kilometer-44-5-sud-klosterle
zoekt. Na nog wat geplas en snelle slok koffie uit de achterbak, en nog wat
broodjes uit de koelbox gehaald te hebben, zijn we 15 minuten later weer op de
snelweg. Op een of andere manier liggen we bijna een uur voor op schema.
De passagiers
kunnen zo nu en dan even de ogen dicht doen. Het begint nu iets vermoeiend te
worden (voor de passagiers).
Even later wordt
ik wakker, lichte paniek… tol. Geen probleem zeg ik, gewoon de baan voor de
video maut. Maar denk ik, hoe kunnen we nu al bij het begin van de Brennerpas
zijn. Zo lang heb ik mijn ogen nog niet dicht. En inderdaad, kenteken niet
herkent. Dit is een tol station waar ik geen e-ticket voor gekocht heb.
Vignet heb ik
wel, maar dit is extra geldklopperij.
Om 09:27 kunnen
we gewoon met 20kmpu door de video maut baan en zwaaien we nog even naar alle
wachtenden in de rijen voor de tolpoorten.
Op de Brennerpas
is het redelijk druk, en soms wordt er wat langzamer gereden. De rechterbaan is
voor de vrachtwagens, die ook vandaag hier in kolonne de berg op rijden. Andere
richting hetzelfde.
Je mag hier 130,
maar daar vinden we de weg te smal en te druk voor. Dus gewoon met 100 naar
boven.
Voor de pas,
nemen we afrit Brennersee en gaan we richting de volgende caches.
Italië
Om 09:43 bereiken
we land 9 en gaan we de (onbewaakte) grens over. Hier zijn diverse outlet
centers, maar daar komen we niet voor. Ferry en Haico zoeken de Picnic cache,
Elles en ik lopen naar de grenspaal voor foto's voor de Earthcache. Als we
terugkomen zijn Haico en Ferry nog steeds aan het zoeken. De spoiler picture
wordt tevoorschijn gehaald en locatie gevonden. Maar daar ligt helemaal niks.
Dus legt Ferry er een reserve cache neer. Ook zij spoeden zich naar de
grenspaal voor wat foto's. caches https://www.geocaching.com/geocache/GC32HKP_passo-del-brennero-der-brennerpass
en https://www.geocaching.com/geocache/GC1ZN47_picknick-am-brennero
Nog een koffie en
broodje uit de achterklep en we gaan weer verder.
Het was hier wel
mooi. 10:04 zijn we weer onderweg. ! van de langste stops tot nu toe, maar we
liggen nog steeds voor op schema: 01:02 minuten
In italie moeten we een tol kaartje trekken en evenlater betalen, maar ook hier gaat het vrij vlot. 1 auto voor ons.
Dan draaien we
het Pustertal in. Op deze B,- en dorpswegen kan niet snel gereden worden, en
mocht je een tractoor voor je krijgen, kan inhalen lastig worden.
Maar ook hier
hebben we alle geluk van de wereld. Het is erg rustig op de weg. Ik rij zo snel
als mogelijk. Ferry schrikt wakker als ik hard rem voor een bocht…: "huh
waar is de cache??"
Het weer is ook
schitterend. Temeratuur buiten loopt op tot 18 a 20 graden.
En ondanks deze
temeratuur en het feit dar er nergens nog sneeuw ligt, zien we toch diverse
skipistes, en zelfs ee waar op geskied wordt!
Omdat we nog
steeds maar 22 minuten op schema voorlopen, wordt besloten om in het Pustertal
niet 2 maar slecht 1 extra cache te zoeken. Deze stops waren in geplanned om
niet al te lange stukken te hoeven rijden.
Oostenrijk 2
Inmiddels om 12:08
komen we na Lienz bij cache https://www.geocaching.com/geocache/GC1W3HR_kirchlein-zur-hl-margarethe
Het is echt
genieten nu. Wat een heerlijk weer. De cache wordt hier na lang zoeken niet
gevonden. Spoiler pictures wijzen uit dat de cache weg is, en er wordt een
reserve cache neergelegd. We hadden Oostenrijk als land al, dus dat maakt niet
zo veel uit.
Na wat plasjes en
foto's gaan we weer verder. Ongeveer
01:01 voor op schema (moeilijk te zeggen aangezien we deze cache oorsprinkelijk
niet geplanned hadden.
Via Spital en
Voillach gaat het naar de Karawanken tunnel. Voor deze tunnel waren we
gewaarschuwt, hier zouden wel eens lange files kunnen staan. Maar ook hier,
vrij rustig. Eerst gaan we volgens mij door de douna. Als ik me goed herinner
worden onze paspoorten kort bekeken. Daarna met ons e-tciket door de video maut
baan. Beide zonder noemenswaardige vertraging.

Slovenie
Na de Karawanken
tunnel (halverwege is eigenlijk pas de grens, passeren we de Sloveense douane
zonder controle (als ik me goed herinner)
Om 13:51 verlaten
we de snelweg om te tanken, plassen, verse koffie en natuurlijk cache https://www.geocaching.com/geocache/GC27W1D_welcome-in-slovenia
te zoeken. 14:06 rijden we weer op de snelweg en zijn we 1:20 voor op schema.
We zijn er nu eigenlijk van overtuigd dat land 15 haalbaar is.
Het landschap
wordt langzaam anders, vlakker, nog wel veel bossen.
Later nog
vlakker, kleine dorpjes op de glooiende heuveltjes.
In Slovenie
hebben we ons ticket ook al vooraf gekocht. Had ook gekund bij het eerste
tankstation. Na enige tijd komen we bij een soort tol station. We kiezen de
poort met de gele borden en afbeelding van het vignet, aanmemende dat dat wel
goed is. Geen idee hoe ze dat controleren. Na een hele tijd wordt dat
duidelijk, bij het volgende tol station staat de politie(?) met verrekijker
aankomende auto's te controleren en er zijn er inderdaad een paar aan de kant
gehaald. Of ze nu met die verrekijker het vignet kunnen controleren?? Apart.
Wij mogen in ieder geval door rijden.
We rijden nu
richting Kroatie. Het weer is nog steeds fantastisch, en de weg nog steeds
rustig. Snelheden van zo'n 130 a 140 kmpu. Dat is ook een beetje afhankelijk
van de chauffeur J
Op Google Maps
zie ik intussen een enorme rij voor de Kroatische grens. 2- a 30 minuten
vertraging. Nee he!!
Om 15:29 sluiten
we aan achter aan de rij. Dan moeten we al onze paspoorten en ID kaart afgeven
aan de douanier. Hij bekijkt ze geeft ze terug en mompelt iets dat we ze 1 meter
verder aan het volgende loket nog een keer moeten laten zien aan zijn Kroatische
collega. Ook deze bekijkt ze alleen maar aandachtig.
Om 15:43 zo'n 14
minuten later zijn we er door. Later op de avond lezen we in de krant dat men
hier vrijdag begonnen is met strengere controles, maar dat toen de wachttijden
opliepen naar 4 !!!!! uur, men deze weer vereenvoudigd had.
4 uur was funest
geweest. Dan hadden we heel misschien nog Slowakije gehaald, 12 landen….
Het zit ons mee!!
Kroatie
15:48 komen we
bij cache https://www.geocaching.com/geocache/GC52MCV_welcome-to-croatia-bregana
Wellicht de meest
saaie cache, maar daarom we snel gevonden. 5 minuten later rijden we weer op de
snelweg.
Ondanks de 14
minuten grens, liggen we nog 1:25 voor op schema. Nog steeds niet genoeg om
Polen te halen….
Voor Zagreb
draaien we naar het noorden. Het landschap gemoedelijk, beetje heuvelachtig,
redelijk bebost.
Zo nu en dan
hebben we een stuk wegwerkzaamheden. Ook daar hebben we tot nu toe mazzel mee
gehad, bijna geen wegwerkzaamheden.
Na nog geen uur
bereiken we om 16:32 de grens met Kroatië en Slovenië. Hier hebben ze nog niet
doorgekregen dat de controles niet meer zo streng hoeven te zijn. Al ons
paspoorten gaan de scanner in. De Kroatische Douanier boos mopperend in het
Kroatisch dat 2 van de paspoorten in een irritant hoesje zitten en het daarom
nog langer duurt. We stamelen onze excuses en laten de paspoorten lekker in het
hoesje zitten. De Sloveense douanier heeft even later moderne apparatuur en
heeft er minder moeite mee. Na 8 minuten kunnen we verder.
Slovenie 2
Helaas, om de
bocht zit de Sloveense Douane. Ook hier de paspoorten allen in de scanner.
16:51 zijn we
weer full speed onderweg.
We besluiten om
slechts 1 stop in Oostenrijk te doen. Om even te wisselen. De 2er stop, tevens
tank stop gaan we uitstellen, om zo weer wat tijd te besparen.
Oostenrijk 3
Om 17:26 passeren
we ongecontroleerd de Oostenrijkse grens.
Om 17:35 maken we
nog een cache en wissel stop. https://www.geocaching.com/geocache/GC51C51_a9-gralla-northbound
Iedereen is nu
wel een beetje duf. Het begint ook langdradig te worden. Van de cache in Kroatië
naar de cache in Slowakije is het 4 uur rijden. Vooral het stuk in Oostenrijk na
deze cache wordt een lang stuk. 2.5 uur achter elkaar.
Ik ben nu zelfs
zo duf, dat ik niet eens meer weet wie deze cache gevonden heeft, of waar hij
eigenlijk zat. Wel weet ik nog dat er musjes zaten die de broodkruimels in de
lucht opvingen. We liggen inmiddels 1:42 voor op schema.
Aangezien we er
nu wel in geloven, neem ik contact op met een hotel in nabij de laatste cache. Ik
had daar al eerder gereserveerd, gevraagd of we ook na 24:00 terecht konden en
vervolgens toch maar weer geannuleerd.
Er waren nog
kamers vrij, dus meteen weer gereserveerd. Alleen is het restaurant en de bar
gesloten.
Slowakije
We zijn door Slovenië
en Oostenrijk richting Wenen gereden en gaan daar om 19:56 ongecontroleerd de
grens over met 70 kmpu.
Niet veel later
stoppen we langs de weg, in de schemering, voor cache https://www.geocaching.com/geocache/GC6M16F_veterne-mlyny
Na 4 minuten
rijden we weer verder.
Hongarije
Het is maar goed
dat de challenge gaat over de landen waar de cache in ligt, en niet de landen
waar wij geweest zijn. Want alleen Ferry (hoe doet hij dat toch, de laatste
meters naar de cache zweeft hij je gewoon voorbij), is daadwerkelijk in
Hongarije geweest. Zei het maar 1 meter. Ik zelf alleen met mijn arm. Elles in
de auto helemaal niet.
Helaas was het nu
zo donker dat we de Lost Place niet konden zien.
Om 12:14 werd de
cache gevonden en na 6 minuten waren we weer onderweg.
Inmiddels hebben we,
jawel, een voorsprong op ons schema van 2:28. Het moet wel heel gek gaan halen
we Polen niet!!
Slowakije
Na een tankstop gaat
het richting Tsjechie. Bij deze tankstop wordt er ook nog wat drank ingeslagen,
want ofschoon we nog liters koffie, frisdrank, tientallen broodjes en veel
snoep en chocolade over hebben (geen tijd gehad om het alles te eten/drinken,
en ook geen behoefte aan gehad), hadden we geen bier o.i.d. meegenomen.
Snel proppen we
nog een slaatje naar binnen. Ferry heeft lekkere koude spaghetti. Haico…. Die eet
volgens mij niks.
Tsjechië
Om 21:15 gaan we
met 90 kmpu ongecontroleerd de Tsjechische grens over. Lang leve de EU!
De snelheden
liggen waar mogelijk nog steeds rond de 140 kmpu. Het is intussen pikkedonker,
dus we zien niks van Slowakije en Tsjechië. Eigenlijk wel jammer.
Ook hier kiezen
we voor een andere cache die makkelijker lijkt. Na Brno. We gaan eraf bij de
grote parkeerplaats, met benzine station, hotel, MacDonalds en KFC. Maar geen
van alleen wordt gebruikt. Met zijn allen richting cache dit keer. Ferry zweeft
weer voorbij, en duikt als eerste de bosjes in. Mooi, kan hij de spinnenwebben
weghalen J
Dit is de
grootste cache tot nu toe, een mooi TB hotel. De een neemt fotos van de TBs de
ander logt. En zo is https://www.geocaching.com/geocache/GC5QF9W_d1-tb-gc-hotel-brno
21:52 gevonden.
Om weer terug te
komen moeten we eerst weer de parkeerplaats op, vervolgens verdwalen we door de
benzinestations, parkeerplaatsen en gaan nog net niet helemaal spookrijdend
(alleen op de parkeerplaats), eindelijke weer de snelweg op. In totaal 12
minuten van de snelweg af geweest.
We liggen nog
steeds ruim 2.5 uur voor op schema. Het is nog maar 1:42 rijden, maar er kan
nog van alles mis gaan.
Waar mogelijk
wordt er 140 gereden. Ik doe dat op de cruise control. Na een uur begin ik last
te krijgen van mijn lenzen. Bij een afrit wisselen we nog snel even. Een paar
kleine wegwerkzaamheden proberen ons af te remmen, maar gelukkig, we kunnen met
80 door kachelen en ze duren niet lang.
De spanning is
intussen niet alleen bij ons gestegen, maar ook onze vele volgers. Zelfs onze
meoders van over de 80 houden bijna de hele dag de tracker in de gaten. Zo nu
en dan kijken we ook en 22 volgers op de tracker hebben we sowieso. Maar ook op
Facebook komen er regelmatig aanmoedigingen. Het bijwerken en bijhouden hiervan
loopt nu een beetje achter, we hebben het gewoon te druk met op de weg te
letten en zenuwachtig te zijn.
Polen
Ook hier kunnen
we gewoon weer bijna zonder af te remmen de grens over. Om 23:27 zijn we in
Polen. Als het nu niet gaat lukken……
De eerste afrit.
Het begint mistig te worden, maar is het wel mist, of zijn het bruinkool
dampen??
Om 23:31 zetten
we de auto neer op de parkeerplaats van een schitterend kerkje, maar daar
hebben we even geen oog voor. De waakhonden van heel het dorp vinden het maar
niks en steeds meer honden beginnen te blaffen. Snel lopen we naar het kerkje
en ja hoor: daar is de cache!!!! LAND NUMMER 15 !!!!!
WE HEBBEN HET
GEHAALD !!!!
De ontlading is
groot, maar eigenlijk ben ik niet super blij of opgewonden, ik weet niet wat
het is, heb ik wellicht meer plezier beleeft aan de voorbereidingen?
Op de
parkeerplaats komt er een Slowaakse fles champagne uit de auto en in plastic
koffie bekertjes wordt getoast op deze grootse gebeurtenis. Want wat ik er ook
van vind, niet velen zullen ons dit nadoen.
Na dit heugelijke
feit is het nog een klein stukje naar ons mooie hotel. Voor 47 euro voor een
kamer met ontbijt, kunnen we na 40 uur lekker gaan slapen.
Op de kamer een
biertje.
Maar na 40 uur
wakker, weinig eten, hakken die slok champagne en het biertje er wel erg in.
Als we dan op facebook uitgedaagd worden om nog wat caches te vinden nabij het
hotel, is dat de laatste duw in de rug (want eigenlijk wilden we dat natuurlijk
allang doen)
Dus om 01:00 de
nacht in, het park in, een Terrein2 cache zoeken. Na heel lang zoeken, een Pool
om gevraagd om de hint e vertalen (midden in de nacht in het park (hij begreep
er niks van of kon geen Pools lezen)), met behulp van google translate
uiteindelijk de cache alsnog gevonden. Nou, was meer een T3.5
Dan om 01:30 gaan
we toch echt slapen. Het duurde ongeveer 5 seconden voor ik sliep J
Een ieder
bedankt!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten